Eskilstuna Simklubb
Vår vision: Ett Eskilstuna där alla kan simma
Arrangemang

Utmanarna, ett lättsamt tävlingsformat!

HT22

• Datum för höstens Utmanartävlingar kommer

Utmanarna omgång 1 2022

Det ska vara roligt att tävla!

Utmanaren är tävlingen där alla tävlar mot sig själva och sina egna tider. Konceptet är framtaget av Svensk Simidrott, och ska verka för att vara ett verktyg för föreningar att arrangera inspirerande, motiverande och lekfulla tävlingstillfällen för nybörjare.

Kanske är Utmanaren det första tävlingsmomentet deltagaren kommer i kontakt med, därför kan det vara viktigt att på ett lekfullt sätt introducera tävlingsmomenten för deltagaren för att på så sätt bygga upp självförtroende och lust till fortsatta tävlingsmoment.

Stipulationstider

Klicka här

• Manuell tidtagning
  • 25 m och 50 m av varje simstätt
  • Vi diskar inte simmarna för enklare överträdelser

REGLER

Alla startar först på 25 m sträckorna i respektive simsätt. Först efter att guldtiden erövrats i ett simsätt går man vidare till 50 m distanserna i detta simsätt. De olika tiderna framgår av utmanarbeviset.

Huvudsponsor
Boka simskola här!