Eskilstuna Simklubb
Vår vision: Ett Eskilstuna där alla kan simma

GDPR - hantering av personuppgifter

Den 25 maj 2018 fick hela EU en ny dataskyddsförordning kallad GDPR som innebar en hel del förändringar för hur företag och organisationer hanterar personuppgifter. I och med så uppdatareda vi våra användarvilkor.

Användarvillkoren kan ni läsa här.

Vi har även tagit fram en personuppgiftspolicy som bland annat beskriver hur och varför vi behandlar era uppgifter. Ni hittar den tillsammans med övriga policys på hemsidan, eller genom att klicka här.

En del uppgifter klassas som känsliga personuppgifter och för att kunna hantera dessa så behöver vi ha ert uttryckliga samtycke. Känsliga personuppgifter inkluderar bl.a. allergier, specialkost, sjukdomar, funktionsvariationer m.m., och i vissa fall är det nödvändigt att klubben har kännedom om detta. Därför har vi tagit fram en separat samtyckesblankett som berörda medlemmar behöver fylla i och lämna in.

Även insamling av uttryckt samtycke till publicering av bilder och namn på hemsida och sociala medier, samt inskick till tidning kommer i fortsättningen göras.

Samtyckesblankett för hantering av känsliga personuppgifter

Samtyckesblankett för publicering av foto och namn

Huvudsponsor
Boka simskola här!